Blog
Blijf up-to-date over de digitale toekomst.

Google Ads stopt met vergelijkbare doelgroepen
Google heeft aangekondigd dat ze zullen stoppen met het aanbieden van vergelijkbare doelgroepen in Google Ads. Dit nieuws kwam als een verrassing voor veel marketeers, omdat vergelijkbare doelgroepen een essentieel hulpmiddel is geweest voor het verbeteren van de prestaties van advertentiecampagnes. Benieuwd hoe jij je kunt aanpassen aan de nieuwe situatie?

Google BARD wordt binnenkort gelanceerd
Met de nieuwe chatbot Google BARD gaat Google de strijd aan met de integratie van ChatGPT in Microsoft’s zoekmachine Bing. De AI strijd betekent een grote verandering in onze manier van informatie zoeken en dus ook SEO. Benieuwd naar alle ins & outs?

Performance marketing vs. branding
Performance marketing is gericht op het pushen van een product of dienst richting de klant. Dit wordt ook wel een push-strategie genoemd. Branding wordt daarentegen gezien als een middel om klanten te “trekken” (pull) naar een product of dienst, door het opbouwen van een sterk merk. Wat zijn de verschillen en nog belangrijker: hoe kun je een perfecte balans vinden?

Optimaliseer je productpagina’s voor SEO
Productpagina’s worden vaak als onderdeel van SEO-strategie vergeten. Een gemiste kans! In deze blog leer je hoe je jouw productpagina’s juist kunt gebruiken om de SEO-prestaties en jouw conversies te verbeteren.

Datadriven marketing: een introductie
Tegenwoordig staat datadriven marketing hoog op de prioriteitenlijst binnen iedere organisatie. We willen beslissingen nemen op basis van data, in plaats van een onderbuikgevoel. Maar waar betekent nou datadriven marketing eigenlijk? Wat zijn de voordelen? En wat zijn juist de uitdagingen waar we tegen aanlopen? Wij leggen het je uit!

Jouw SEO strategie slim automatiseren?
Beschik jij over weinig middelen en budget voor de uitvoering van een impactvolle SEO strategie? Door de inzet van de juiste innovatieve tools, het gebruik van data en het slim automatiseren van workflows laten we je zien hoe je een gedegen SEO strategie kunt uitwerken en implementeren.

Update: Google optimize stopt in 2023
We hoorden hier en daar al geruchten, maar nu heeft Google zelf deze week ook de officiële aankondiging gedaan te gaan stoppen met Google Optimize na 30 september 2023. Benieuwd waarom? En wat dit voor jou betekent? Wij leggen het je uit!

De laatste seo trends
Met de laatste SEO trends de zichtbaarheid van jouw website(s) verbeteren? Wij presenteren jou de laatste relevante ontwikkelingen in het SEO vakgebied. Van progressive Web Apps tot besparingen in het crawlbudget: blijf op de hoogte van het dynamische SEO-landschap.

SEO en SEA: Hoe combineer je het?
Een duurzame zoekmachine strategie waarin je SEO en SEA met elkaar combineert? Met deze richtlijnen zorg je ervoor dat je maximaal synergie en rendement uit het algehele search kanaal behaalt.

Google Analytics 4: alle ins & outs
Al overstapt op Google analytics 4?Op 16 maart kondigde Google aan dat de standaard analyse tool van Google, Universal Analytics (UA), vanaf 1 juli 2023 officieel vervangen zal worden door Google Analytics (GA4). Benieuwd waarom? En wat er voor jou verandert?

Google E-A-A-T: Wat, Waarom en Hoe?
Google E-A-T wordt steeds belangrijker binnen SEO. Steker nog: Google heeft in december 2022 dit concept zelfs vervangen voor E-E-A-T. Wat houdt het concept in, waarom is het belangrijk en hoe werk je eraan?

Keyword research in 6 stappen
Met een keyword research krijg je inzicht in het zoekgedrag van de doelgroep. Met welke keywords zoekt jouw doelgroep naar informatie of producten? Hoeveel mensen maken gebruik van deze keywords? En in welk format willen zij die informatie? In dit artikel leer je de basics en strategieën van keyword research.