Marketing strategie

Vertaal jouw bedrijfs- en marketingdoelstellingen
naar een duurzaam marketing plan.

Marketing strategie als routekaart

Om duurzaam online te kunnen groeien is een datagedreven en doelgericht marketingstrategie de basis.  Een online marketingstrategie is jouw routekaart om ervoor te zorgen dat de verschillende marketingkanalen en -activiteiten naadloos samenwerken om een optimale digitale ervaring te bieden in de klantreis van jouw doelgroep. 

De optimale synergie tussen technologie, proces en cultuur voor meetbaar online succes.

Marketingstrategie begint bij meetbare doelen

Het marketingplan begint met het in kaart brengen van jullie huidige situatie. Op basis van de situatie-analyse formuleren wij samen meetbare doelstellingen. Met behulp van data analytics brengen wij jouw doelgroep en hun digitale klantreis tot in de details in kaart. We vertalen vervolgens jullie meetbare doelstellingen – naar een langere termijn online marketingplan inclusief budget, fasering en marketing-activiteiten. Met data krijgen we vervolgens grip op de KPI’s waarmee we nu en straks sturen op een optimaal geoptimaliseerde customer journey en maximaal rendement. 

Onze resultaten

+53K meer vertoningen met content strategie

Naast het redesign van de website vroeg Atelier Oost Amsterdam ons te helpen met een slimme content strategie, zodat de website niet alleen gebruiksvriendelijker maar ook optimaal vindbaar voor Google. Met onze slimme content strategie zorgden we ervoor dat de content op de website optimaal aansluit op de informatiebehoefte van de doelgroep. En met resultaat! Meer vertoningen, Top 1 posities en meer bezoekers.

02

Atelier Oost Amsterdam

RECENTE BEOORDELINGEN

Afzal is een uitzonderlijke SEA-manager. Hij heeft een goed begrip van Google Ads en Analytics, die hij gebruikt om zijn marketingstrategieën te onderbouwen. Hij is zeer bedreven in tagbeheer, waardoor we onze campagneprestaties efficiënt konden volgen en meten. Een van de dingen die Afzal onderscheidt, is zijn vermogen om gedetailleerde en inzichtelijke rapporten te produceren, die ons hebben geholpen bij het nemen van data-gedreven beslissingen. Over het algemeen kan ik Afzal ten zeerste aanbevelen aan elke organisatie die een getalenteerde en betrouwbare SEA-manager nodig heeft. [Vertaald]​

Milou heeft geholpen om onze website te vernieuwen vanuit een strategisch oogpunt met in de basis een geweldige keyword research en optimalisatie van SEO. We worden voor het eerst gevonden op Google, op sommige zoekwoorden op pagina 1 en zelfs op nummer 1 bij het zoekwoord 'daglicht studio amsterdam'. Ik ben blij en kijk er naar uit dit project nog verder te optimaliseren.

Recente beoordelingen

5/5

ZIJ GINGEN JOU AL VOOR

Onze werkwijze.

klaar voor online strategie?

Maak jouw strategie data-gedreven! Door het gebruik van de data in combinatie met onze gestructureerde werkwijze kunnen wij een maatgemaakte strategie voor elke opdrachtgever bieden.

Het optimaal benutten van data analytics begint bij jouw bedrijfs- en marketingdoelstellingen en KPI’s. Bovendien brengt onze data samen met jou het data landschap in kaart. Het doorgronden van jouw organisatie en data landschap helpt ons om een praktische en op maat gemaakte aanpak te formuleren.

Op basis van de kick-off gaan we aan de slag met een voorstel. In het voorstel prioriteren we de data oplossingen aan de hand van verwachte inspanningen en resultaat. Bovendien zijn wij transparant in de kosten, zodat jij niet voor onverwachte verrassingen komt te staan.

Aan de hand van het samengesteld voorstel gaan we eenmalig of maandelijks aan de slag om jullie data meetbaar en inzichtelijk te maken.

De databronnen, flows en dashboards worden onderhouden en nieuwe inzichten kunnen op aanvraag worden toegevoegd.

laat je inspireren

wij delen graag onze kennis

datadriven marketing: een introductie

Tegenwoordig staat datadriven marketing hoog op de prioriteitenlijst binnen iedere organisatie. Maar waar betekent datadriven marketing nu eigenlijk? Wij leggen het je uit!

SEO en SEA: Hoe combineer je het?

Een duurzame zoekmachine strategie waarin je SEO en SEA met elkaar combineert? Met deze richtlijnen zorg je ervoor dat je maximaal rendement uit het algehele search kanaal behaalt.

Performance marketing vs. branding

Performance marketing is gericht op het pushen van een product of dienst richting de klant, terwijl branding daarentegen wordt gezien als een middel om klanten te “trekken” (pull). Hoe kun je de perfecte balans vinden?

Heb je nog vragen?

Een online marketing strategie is een plan dat een bedrijf of organisatie opstelt om hun producten of diensten online te promoten en te verkopen. Een online marketing strategie begint meestal met het vaststellen van doelstellingen en het identificeren van de doelgroep. Vervolgens worden de verschillende kanalen en tactieken geselecteerd die het meest geschikt zijn voor het bereiken van deze doelen en doelgroep. Daarna wordt er een plan opgesteld voor het implementeren van de gekozen tactieken en het meten en analyseren van de resultaten.

Een goede online marketing strategie kan helpen om de zichtbaarheid van een bedrijf of organisatie te vergroten, meer verkeer naar de website te leiden, de conversieratio te verbeteren en uiteindelijk de omzet te verhogen. Bovendien kun je met een datagedreven strategie de resultaten meten en analyseren. Hierdoor krijg je inzicht in wat wel en niet werkt, zodat je jouw strategie hierop kunt aanpassen voor betere resultaten.

Goede marketing doelstellingen zijn specifiek, meetbaar, haalbaar, relevant en tijdgebonden (SMART). Hieronder staan enkele voorbeelden van goede marketing doelstellingen:

  1. Verhogen van de omzet
  2. Verhogen van de naamsbekendheid
  3. Genereren van leads
  4. Verhogen van de websitebezoeken
  5. Verbeteren van de klanttevredenheid

13+ jaar ervaring

Wij werken als senior online marketing specialisten al meer dan 13 jaar in diverse branches. Geen trainees of juniors dus aan de knoppen, maar specialisten met jarenlange ervaring en een brede kijk op online marketing.

holistische benadering

Ons doel? Het grote plaatje: de gehele gebruikerservaring, van zoekintentie tot conversie. Via een datagedreven aanpak en de synergie tussen SEO en SEA zorgen we voor waardevolle inzichten om jouw doelstellingen te behalen.

Kennis & innovatie

Wij blijven investeren in innovatie en kennisontwikkeling. Deze kennis delen wij graag in onze samenwerkingen. Natuurlijk in begrijpelijke taal.