SEA

Bereik de juiste doelgroep, op het juiste moment,
op de juiste plaats en met de juiste boodschap.

gericht adverteren met sea

SEA is de afkorting van Search Engine Advertising en staat voor het inkopen van advertentieruimte bij zoekmachines zoals Google en Bing om daar jouw advertenties te plaatsen.  Door middel van slim bieden in een veilingsysteem en het targeten van de juiste zoektermen kun je vrije advertentieruimte inkopen. Inmiddels gaat SEA verder dan het weergeven van traditionele tekstadvertenties. Van Google Shopping tot Display advertising: door de jaren heen zijn er steeds meer varianten zoekmachine advertenties gekomen.

Bereik de juiste doelgroep, op het juiste moment, met de juiste boodschap

SEA binnen de hele customer journey

Vanwege de nauwkeurige targeting kun je met SEA gericht inspelen op alle zoekvragen in iedere fase van de customer journey. Het bereiken van de juiste doelgroep, op het juiste moment, op de juiste plaats en met de juiste boodschap staat centraal in onze SEA aanpak. Data Analytics stelt ons in staat om met diepgaande inzichten over het online zoekgedrag van de doelgroep nog gerichter en relevanter te adverteren. Inzicht in de customer journey in combinatie met slimme technologische innovaties maakt SEA een zeer effectief kanaal om meer relevante bezoekers te genereren.

 

ONZE SEA-OPLOSSINGEN.

SEA uitbesteden? Meer dan 15 jaar ervaring

01. SEA AUDIT

Beschikt jouw organisatie al over een Google Ads account? Vanuit jouw organisatiedoelstellingen en KPI's voeren we een SEA audit uit waarmee we alle bestaande assets volledig checken. We doorlopen zowel de huidige accountstructuur, de kwaliteit van keywords en advertenties als de technische instellingen en koppelingen. ​

02. Google Ads & Microsoft Ads

Een effectieve Google Ads of Microsoft Ads Search strategie vraagt om veel meer dan alleen het instellen van de juiste keywords en advertenties. ​

03. Youtube Ads

Video advertising via Youtube is inmiddels een bewezen advertising optie. Veel merken maken hier al gebruik van, en dat is niet zonder reden. Het YouTube netwerk heeft dagelijks miljoenen bezoekers, waardoor het bereik mega groot is en je jouw doelgroep snel kunt maximaliseren. Omdat er veel mogelijkheden zijn binnen YouTube advertising, vertellen wij je hier graag uitgebreid over.

04. Google shopping

Bereik jouw doelgroep met een prominent zichtbaar productaanbod dankzij Performance Max. Performance Max is Google's nieuwe advertentiecampagne voor Google Shopping. Met Performance Max kun je doelen stellen voor de terugverdientijd van de advertentie-uitgaven (ROAS) en machine learning gebruiken om biedingen en advertentieplaatsingen realtime te optimaliseren om deze doelen te bereiken.

SEA

is meer dan de traditionele tekstadvertenties bovenaan de zoekresultaten.

05. Display advertising

Advertenties via het Google Display netwerk bieden de mogelijkheid om brand awareness op te bouwen en te behouden voor jouw merk, product of dienst. Er zijn veel diverse websites en apps aangesloten op dit netwerk, waardoor de advertenties aan een breed scala aan consumenten getoond kan worden.

RECENTE BEOORDELINGEN

Afzal is een uitzonderlijke SEA-manager. Hij heeft een goed begrip van Google Ads en Analytics, die hij gebruikt om zijn marketingstrategieën te onderbouwen. Hij is zeer bedreven in tagbeheer, waardoor we onze campagneprestaties efficiënt konden volgen en meten. Een van de dingen die Afzal onderscheidt, is zijn vermogen om gedetailleerde en inzichtelijke rapporten te produceren, die ons hebben geholpen bij het nemen van data-gedreven beslissingen. Over het algemeen kan ik Afzal ten zeerste aanbevelen aan elke organisatie die een getalenteerde en betrouwbare SEA-manager nodig heeft. [Vertaald]​

Onlangs hebben wij Marketing met Data gevraagd om een audit van onze SEA accounts te doen. Hierover zijn wij erg te spreken en het resultaat was boven verwachting. Naast dat alles op hygiëne gebied is nagelopen, is er juist erg goed gekeken naar onze situatie en hoe we het account naar een hoger niveau kunnen tillen. Denk aan handige tools die we kunnen inzetten om op POAS te sturen, uitsluitingslijsten die we meteen kunnen toevoegen en een voorstel voor een verbeterde campagne opzet. Voor mij als SEA specialist bij GIRAV was dit erg aanvullend om weer aan de slag te kunnen met de accounts. Inhoudelijk sterk en zeker aan te raden.

Recente beoordelingen

5/5

ZIJ GINGEN JOU AL VOOR

Onze werkwijze.

starten met sea?

Met meer dan 15 jaar SEA ervaring in verschillende branches, staan wij voor je klaar om jou van A tot Z in SEA te begeleiden. 

Onze ideale samenwerking begint met een persoonlijke kick-off, waarbij we jouw bedrijfsdoelstellingen, marketingdoelstellingen en randvoorwaarden in kaart brengen.

Afgestemd op jouw doelstellingen, marketingvraag en onze quick scan brengen we een voorstel uit. In het voorstel prioriteren we de SEA oplossingen aan de hand van verwachte inspanningen en resultaat. Zo betaal jij alleen voor wat écht telt.

Afhankelijk van jouw samengestelde SEA pakket gaan we eenmalig of maandelijks aan de slag met onze SEA oplossingen die het meest bijdragen aan jouw bedrijfsdoelstellingen.

Een SEA campagne heeft onderhoud en optimalisaties nodig. Ook passen we de nieuwste ontwikkelingen toe en zorgen we voor waardevolle inzichten en scenario’s om het maximale uit je business te halen.

laat je inspireren.

wij delen graag onze kennis

GOOGLE MARKETING LIVE 2024: ALLES WAT JE MOET WETEN

Op dinsdag 21 mei live vanuit Californië: Google Marketing Live 2024. Niet de kans gehad om te kijken? Wij delen de belangrijkste bevindingen.

SEA en SEO: Wat is de ideale combinatie?

Een duurzame zoekmachine strategie waarin je SEO en SEA met elkaar combineert? Met deze richtlijnen zorg je ervoor dat je maximaal rendement uit het algehele search kanaal behaalt.

Performance marketing vs. branding

Performance marketing is gericht op het pushen van een product of dienst , terwijl branding gezien wordt als een middel om klanten te “trekken” (pull) naar een product of dienst. Hoe kun je een perfecte balans vinden?

Heb je nog vragen?

SEA staat voor zoekmachine adverteren en gaat al enige tijd verder dan de bekende tekstadvertenties bovenaan de zoekresultaten. Door de jaren heen zijn er in de zoekmachines veel meer advertentiemogelijkheden beschikbaar. Onderstaand een korte opsomming van de meest gebruikte advertentievormen:

  • Tekstadvertenties
  • Dynamische tekstadvertenties
  • Shopping advertenties
  • Display advertenties
  • Video advertenties

Met  dynamische search ads (DSA’s) is het mogelijk om dynamische tekstadvertenties te maken. Door het aanbieden van een meervoud aan  teksten, bepaalt de zoekmachine welke optimale combinatie aan de doelgroep gepresenteerd wordt. De advertentie kan overigens ook op basis van een productfeed dynamisch opgebouwd worden.

Hoewel het algoritme van Google natuurlijk geheim is, weten we één ding zeker: Google is een ‘Answer Machine’. Jij vraagt, Google antwoordt. Wanneer jij een zoekopdracht intypt, beantwoordt Google deze door pagina’s terug te sturen die de zoekmachine relevant acht

Display advertenties zijn digitale advertenties die worden weergegeven op websites of apps. Ze komen vaak in de vorm van banneradvertenties, pop-up advertenties of video-advertenties en worden gebruikt om naamsbekendheid te verhogen, om bezoekers naar een website of app te genereren of om aanvragen of verkopen te realiseren.

13+ jaar ervaring

Wij werken als senior online marketing specialisten al meer dan 13 jaar in diverse branches. Geen trainees of juniors dus aan de knoppen, maar specialisten met jarenlange ervaring en een brede kijk op online marketing.

holistische benadering

Ons doel? Het grote plaatje: de gehele gebruikerservaring, van zoekintentie tot conversie. Via een datagedreven aanpak en de synergie tussen SEO en SEA zorgen we voor waardevolle inzichten om jouw doelstellingen te behalen.

Kennis & innovatie

Wij blijven investeren in innovatie en kennisontwikkeling. Deze kennis delen wij graag in onze samenwerkingen. Natuurlijk in begrijpelijke taal.