Data analytics

Wij zorgen voor de juiste datagedreven inzichten binnen de geldende privacy-kaders.

Data analytics voor bruikbare inzichten

Data analytics gaat om het verzamelen en analyseren van data om online marketing kanalen te optimaliseren. Van paginaweergaves tot aan nieuwsbrief-inschrijvingen en van “toevoegen aan het winkelmandje” tot aan de aankoop: ieder contactmoment van jouw doelgroep kan in kaart worden gebracht. Met data analytics kunnen we voor essentiële marketingvraagstukken achterhalen watwanneer en waar iets gebeurd is. Dit zijn waardevolle inzichten die jou helpen met het maken van de juiste (marketing)beslissingen in de context van jouw bedrijfsdoelstellingen. 

Op een verantwoorde manier data verzamelen, transformeren, analyseren en visualiseren.

informatie-data-analytics (1)

Data analyse binnen de privacy kaders

Ontwikkelingen zoals een aangescherpte AVG-wetgeving  en een cookieless wereld zorgen voor de noodzaak om op een verantwoorde manier data te verzamelen. Onze dataspecialisten bekijken aan de hand van jouw Data Maturity niveau wat er benodigd is om maximaal inzicht te behalen uit de verzamelde data binnen de toegestane privacy-kaders. Marketing met Data is gespecialiseerd in het selecteren van de meest relevante en up-to-date tools om op een verantwoorde manier data te verzamelen, te transformeren, te analyseren en te visualiseren om zo te werken aan het behalen van jouw doelstellingen.

Onze data-oplossingen.

Selecteer jouw eigen data-pakket

01. Data set-up

Met een standaard data set-up zorgen wij ervoor zorgen dat de primaire conversies van jouw belangrijkste marketingkanalen getracked kunnen worden. Op die manier brengen wij de laatste contactmomenten van de customer journey in kaart. Via een geautomatiseerd dashboard maken we deze prestaties visueel inzichtelijk.

02. GA4 setup

Hulp nodig bij het overstappen naar Google Analytics 4? Wij helpen jou graag met het inrichten van een custom GA4 setup die afgestemd is op jouw specifieke business en marketing-doelstellingen. Op die manier zorgen we er samen voor dat er niets verloren gaat in jouw data-processen en je de juiste inzichten kunt verzamelen.

Onze data-oplossingen.

Selecteer jouw eigen data-pakket

03. Tagmanagement & onderhoud

Met Google Tag Manager kunnen we vanuit een beheeromgeving online marketing scripts en tags beheren om jouw marketing performances inzichtelijk te maken.

04. Rapportage & dashboarding

In één oogopslag inzicht voor strategische online marketing beslissingen? Van diverse acquisitie kanalen tot custom instelbare segmenten: wij maken dashboards op maat, zorgen ervoor dat jouw dashboards up-to-date zijn en bewaken de data-kwaliteit.

Onze resultaten

15% toename in conversion measurement

Profoto, de wereldleider in premium cameraflitsers en lichtmodifiers,  breidt zijn direct-to-consumer (DTC) online activiteiten uit. In samenwerking met Marketing met Data wilde Profoto hun attributie-uitdagingen overwinnen en hun digitale marketingstrategie verbeteren. Met de integratie van Billy Grace hebben we een toekomstbestendige oplossing voor álle online marketingactiviteiten geïmplementeerd.
Profoto

RECENTE BEOORDELINGEN

Milou heeft geholpen om onze website te vernieuwen vanuit een strategisch oogpunt met in de basis een geweldige keyword research en optimalisatie van SEO. We worden voor het eerst gevonden op Google, op sommige zoekwoorden op pagina 1 en zelfs op nummer 1 bij het zoekwoord 'daglicht studio amsterdam'. Ik ben blij en kijk er naar uit dit project nog verder te optimaliseren.

Samengewerkt met Afzal voor het opzetten van dashboarding. Veel kennis en ervaring in huis. Denkt goed mee, en vertaalt dit naar een mooi en uitgebreid dashboard.

Recente beoordelingen

5/5

ZIJ GINGEN JOU AL VOOR

Starten met Data analytics?

Ben jij klaar om met jouw organisatie te groeien met data analytics? Wij staan voor je klaar om jou van A tot Z in Data Analytics te begeleiden. 

Het optimaal benutten van data analytics begint bij jouw bedrijfs- en marketingdoelstellingen en KPI’s. Het doorgronden van jouw organisatie en data landschap helpt ons om een praktische en op maat gemaakte aanpak te formuleren.

Op basis van de kick-off gaan we aan de slag met een voorstel. Hier prioriteren we de data-oplossingen aan de hand van verwachte inspanningen en resultaat. Bovendien zijn wij transparant in de kosten, zodat jij niet voor onverwachte verrassingen komt te staan.

Afhankelijk van jouw samengestelde Data Analytics pakket gaan we eenmalig of maandelijks aan de slag met onze data oplossingen die het meest bijdragen aan jouw bedrijfs- en marketingdoelstellingen.

De data-oplossingen worden zorgvuldig bijgehouden en aangevuld met nieuwe ideeën en inzichten.

laat je inspireren

wij delen graag onze kennis

PER JULI 2024 GOOGLE UA DATA VERWIJDERD

Na 1 juli 2024 zal het niet meer mogelijk zijn om toegang te krijgen tot de data in Google Analytics Universal. Heb jij de data al geëxporteerd?

Datadriven marketing: een introductie

Tegenwoordig staat datadriven marketing hoog op de prioriteitenlijst binnen iedere organisatie. Maar waar betekent datadriven marketing nu eigenlijk? Wij leggen het je uit.

Google analytics 4: alle ins & outs

De standaard analyse tool van Google, Universal Analytics (UA), wordt vanaf 1 juli 2023 officieel vervangen door Google Analytics (GA4). Benieuwd waarom? En wat er voor jou verandert?

Heb je nog vragen?

De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is een Europese wetgeving die van toepassing is op de verwerking van persoonsgegevens in de Europese Unie (EU) en de Europese Economische Ruimte (EER). De AVG is bedoeld om de privacy van individuen te beschermen en om te zorgen dat persoonsgegevens op een eerlijke en transparante manier verwerkt worden. 

De AVG bevat een aantal belangrijke regels met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens, zoals het recht van individuen op toegang tot hun persoonsgegevens en het recht om deze te laten verwijderen. Ook bevat de AVG regels voor het overdragen van persoonsgegevens naar landen buiten de EU en bepaalt het de verantwoordelijkheden van organisaties die persoonsgegevens verwerken. 

Google Analytics 4 is de nieuwste versie van Google Analytics, een webanalyse-tool die door organisaties gebruikt wordt om het gedrag van bezoekers op hun website te meten en te analyseren. In tegenstelling tot de vorige versies van Google Analytics, is Google Analytics 4 geheel gebaseerd op machine learning en is het beter in staat om gedrag van bezoekers te voorspellen en te segmenteren.

Cookies zijn kleine tekstbestanden die door een website op uw computer, tablet of smartphone worden opgeslagen wanneer je een website bezoekt. Cookies worden gebruikt om informatie op te slaan die later door de website opgehaald kan worden, zoals bijvoorbeeld jouw voorkeuren of het aantal keren dat je een bepaalde pagina hebt bezocht.

13+ jaar ervaring

Wij werken als senior online marketing specialisten al meer dan 13 jaar in diverse branches. Geen trainees of juniors dus aan de knoppen, maar specialisten met jarenlange ervaring en een brede kijk op online marketing.

holistische benadering

Ons doel? Het grote plaatje: de gehele gebruikerservaring, van zoekintentie tot conversie. Via een datagedreven aanpak en de synergie tussen SEO en SEA zorgen we voor waardevolle inzichten om jouw doelstellingen te behalen.

Kennis & innovatie

Wij blijven investeren in innovatie en kennisontwikkeling. Deze kennis delen wij graag in onze samenwerkingen. Natuurlijk in begrijpelijke taal.