Data analytics
Wij zorgen voor de juiste datagedreven inzichten binnen de geldende privacy-kaders.
Data analytics voor bruikbare inzichten
Data analytics gaat om het verzamelen en analyseren van data om online marketing kanalen te optimaliseren. Van paginaweergaves tot aan nieuwsbrief-inschrijvingen en van “toevoegen aan het winkelmandje” tot aan de aankoop: ieder contactmoment van jouw doelgroep kan in kaart worden gebracht. Met data analytics kunnen we voor essentiële marketingvraagstukken achterhalen wat, wanneer en waar iets gebeurd is. Dit zijn waardevolle inzichten die jou helpen met het maken van de juiste (marketing)beslissingen in de context van jouw bedrijfsdoelstellingen.
Op een verantwoorde manier data verzamelen, transformeren, analyseren en visualiseren.
Data analyse binnen de privacy kaders
Ontwikkelingen zoals een aangescherpte AVG-wetgeving en een cookieless wereld zorgen voor de noodzaak om op een verantwoorde manier data te verzamelen. Onze dataspecialisten bekijken aan de hand van jouw Data Maturity niveau wat er benodigd is om maximaal inzicht te behalen uit de verzamelde data binnen de toegestane privacy-kaders. Marketing met Data is gespecialiseerd in het selecteren van de meest relevante en up-to-date tools om op een verantwoorde manier data te verzamelen, te transformeren, te analyseren en te visualiseren om zo te werken aan het behalen van jouw doelstellingen.
Onze data-oplossingen.
Selecteer jouw eigen data-pakket
01. Data set-up
02. GA4 setup
Onze data-oplossingen.
Selecteer jouw eigen data-pakket
03. Tagmanagement & onderhoud
04. Rapportage & dashboarding
Onze resultaten
15% toename in conversion measurement
RECENTE BEOORDELINGEN
Milou heeft geholpen om onze website te vernieuwen vanuit een strategisch oogpunt met in de basis een geweldige keyword research en optimalisatie van SEO. We worden voor het eerst gevonden op Google, op sommige zoekwoorden op pagina 1 en zelfs op nummer 1 bij het zoekwoord 'daglicht studio amsterdam'. Ik ben blij en kijk er naar uit dit project nog verder te optimaliseren.
Roos Oosterbroek (Atelier Oost Amsterdam)
Samengewerkt met Afzal voor het opzetten van dashboarding. Veel kennis en ervaring in huis. Denkt goed mee, en vertaalt dit naar een mooi en uitgebreid dashboard.
Glenn Snel (Fortune Coffee)
Recente beoordelingen
ZIJ GINGEN JOU AL VOOR
Starten met Data analytics?
Ben jij klaar om met jouw organisatie te groeien met data analytics? Wij staan voor je klaar om jou van A tot Z in Data Analytics te begeleiden.
Het optimaal benutten van data analytics begint bij jouw bedrijfs- en marketingdoelstellingen en KPI’s. Het doorgronden van jouw organisatie en data landschap helpt ons om een praktische en op maat gemaakte aanpak te formuleren.
Op basis van de kick-off gaan we aan de slag met een voorstel. Hier prioriteren we de data-oplossingen aan de hand van verwachte inspanningen en resultaat. Bovendien zijn wij transparant in de kosten, zodat jij niet voor onverwachte verrassingen komt te staan.
Afhankelijk van jouw samengestelde Data Analytics pakket gaan we eenmalig of maandelijks aan de slag met onze data oplossingen die het meest bijdragen aan jouw bedrijfs- en marketingdoelstellingen.
De data-oplossingen worden zorgvuldig bijgehouden en aangevuld met nieuwe ideeën en inzichten.
Heb je nog vragen?
De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is een Europese wetgeving die van toepassing is op de verwerking van persoonsgegevens in de Europese Unie (EU) en de Europese Economische Ruimte (EER). De AVG is bedoeld om de privacy van individuen te beschermen en om te zorgen dat persoonsgegevens op een eerlijke en transparante manier verwerkt worden.
De AVG bevat een aantal belangrijke regels met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens, zoals het recht van individuen op toegang tot hun persoonsgegevens en het recht om deze te laten verwijderen. Ook bevat de AVG regels voor het overdragen van persoonsgegevens naar landen buiten de EU en bepaalt het de verantwoordelijkheden van organisaties die persoonsgegevens verwerken.
Google Analytics 4 is de nieuwste versie van Google Analytics, een webanalyse-tool die door organisaties gebruikt wordt om het gedrag van bezoekers op hun website te meten en te analyseren. In tegenstelling tot de vorige versies van Google Analytics, is Google Analytics 4 geheel gebaseerd op machine learning en is het beter in staat om gedrag van bezoekers te voorspellen en te segmenteren.
Cookies zijn kleine tekstbestanden die door een website op uw computer, tablet of smartphone worden opgeslagen wanneer je een website bezoekt. Cookies worden gebruikt om informatie op te slaan die later door de website opgehaald kan worden, zoals bijvoorbeeld jouw voorkeuren of het aantal keren dat je een bepaalde pagina hebt bezocht.
13+ jaar ervaring
Wij werken als senior online marketing specialisten al meer dan 13 jaar in diverse branches. Geen trainees of juniors dus aan de knoppen, maar specialisten met jarenlange ervaring en een brede kijk op online marketing.
holistische benadering
Ons doel? Het grote plaatje: de gehele gebruikerservaring, van zoekintentie tot conversie. Via een datagedreven aanpak en de synergie tussen SEO en SEA zorgen we voor waardevolle inzichten om jouw doelstellingen te behalen.
Kennis & innovatie
Wij blijven investeren in innovatie en kennisontwikkeling. Deze kennis delen wij graag in onze samenwerkingen. Natuurlijk in begrijpelijke taal.