5
Lessen
Alle
Niveau Level
€300 p.p.
Kosten
5h
Duur
Nederlands
Taal
OVERZICHT
Zoekmachines zijn ‘answer machines’. Met de juiste relevante content geef jij gericht antwoord op de vraag van de bezoeker. Om te scoren met een SEO-tekst, schrijf je natuurlijk in de eerste plaats voor de lezer. Maar wil je ook scoren in zoekmachines en bovenaan in Google staan, dan ontkom je er niet aan om teksten ‘SEO-proof’ te schrijven. Door het keyword research te combineren met een dosis creativiteit én kennis van het Google algoritme zorg je ervoor dat jouw content haarfijn aansluit bij jouw doelgroep. En dat is precies wat je in deze eendaagse SEO-tekst training gaat leren.
Na het volgen van de training kun je:
- Een keyword research uitvoeren met de juiste tools
- De juiste zoekwoorden selecteren op basis van zoekvolume, relevantie en zoekintentie
- Een SEO-proof tekst schrijven met de juiste balans tussen leesbaarheid, conversie en vindbaarheid
Waarom in deze training investeren?
Onze training SEO-teksten schrijven is een complete workshop waarin we theorie en praktijk combineren. Je leer je één dag hoe je bepaalt welke zoekwoorden je gebruikt en hoe je een goede SEO-teksten schrijft. Deze eendaagse training is ideaal voor zelfstandige tekstschrijvers of werknemers van bedrijven die midden in de ontwikkeling van een nieuwe website zitten en het schrijven van teksten in eigen beheer willen houden.
HET PROGRAMMA
Wanneer jij een zoekopdracht typt, beantwoordt Google deze door de pagina’s terug te sturen die het relevant acht. Maar hoe weet Google welke pagina’s moeten worden weergegeven en in welke volgorde? Tijdens onze SEO training voor tekstschrijvers staan we eerst stil bij het crawl- en indexeringsproces van zoekmachines en proberen we het algoritme erachter te begrijpen.
Zoekmachines zijn ‘Answer Machines’. Jij vraagt, Google antwoordt. Binnen elke fase van de customer journey zijn zoekvragen van jouw doelgroep echter anders. Dit vereist andere content en een andere SEO-strategie. In deze theoretische les nemen we jee mee in het concept van het belang van een keyword research binnen de gehele customer journey van jouw doelgroep.Â
Â
De tweede stap is het koppelen van de gevonden keywords aan de juiste pagina’s binnen jouw website. Deze tweede stap noemen we keyword-strategie, die we in deze les zullen behandelen. Je leert de juiste keywords op de juiste type pagina’s toe te voegen, volgens de richtlijnen van Google. Op die manier begrijpt ook Google op welke keywords je gevonden wilt worden.
Â
In het laatste gedeelte van de training gaan we gericht SEO schrijven, waardoor je ontdekt hoe je de leesbaarheid, conversie en vindbaarheid met elkaar combineert. Want uiteindelijk is het jouw potentiële klant waarbij de tekst écht moet scoren.
Â
Jouw SEO skills verbeteren?
Onze trainingen
Of misschien ben je wel geïnteresseerd in een van deze andere trainingen?