5
Lessen
Alle
Niveau Level
€350 p.p.
Kosten
5h
Duur
Nederlands
Taal
OVERZICHT
Het moment dat je definitief moet overstappen op GA4Â komt steeds meer dichterbij en daarom is het verstandig om je als online marketeer te verdiepen in deze tool. Er zijn namelijk een aantal grote verschillen tussen Google Analytics Universal en Google Analytics 4. Wil jij weten wat de verschillen zijn, welke data er misschien niet meer inzichtelijk is of welke data nu juist wel inzichtelijk is? Onze ervaren data analist neemt je graag mee in zijn kennis over het nieuwe GA4.
Na het volgen van de training kun je:
- De juiste (privacy-vriendelijke) instellingen configureren voor een GA4 set-up
- De basis rapportages van GA4 gebruiken
- Waardevolle inzichten uit de rapporten halen
Waarom in deze training investeren?
Wil jij de switch maken van Google Analytics Universal naar Google Analytics 4? In deze eendaagse workshop leer je van een ervaren trainer de verschillen tussen de ‘oude’ en nieuwe versie van deze tool en ga je in de praktijk aan de slag met de set-up van GA4, het maken van rapportages en het verzamelen van waardevolle inzichten. Bovendien heb je uitgebreid de tijd om al jouw vragen te stellen die je nodig hebt om zelf aan de slag te gaan met de tool.
HET PROGRAMMA
Google Analytics 4 is een volledig nieuwe manier van meten. Zowel de manier van dataverzameling als de manier van analyseren moet worden aangepast wanneer je overstapt. Je kunt data uit Universal Analytics en data uit Google Analytics 4 dus niet zomaar met elkaar vergelijken. In deze les zoomen we daarom in op de grootste verschillen tussen GA UA en GA4.
In deze les creëeren we een algemeen overzicht van wat belangrijk is voor jouw bedrijf en welke gebeurtenissen geanalyseerd moeten worden. Dat is het doel van een meetplan. Wat wilt jouw organisatie écht meten en welke configuraties zijn relevant voor de GA4-setup?
Van het implementeren van GTM tot aan het koppelen van de juiste tools: stapsgewijs gaan we aan de slag met een custom set-up van jouw nieuwe GA4-account. Afgestemd op jouw nieuwe meetplan zullen we alle property-, datastream- en data-instellingen doorlopen.
Nu jij een GA4 account hebt opgezet gaan we aan de slag met de nieuwe rapportages in GA4, namelijk de acquisitie-, betrokkenheid-, monetization en de demografische en technische rapporten. De trainer doorloopt met jou de verschillende rapporten en hoe je de statistieken kunt interpreteren.Â
Jouw GA4-data zal nooit 100% accuraat zijn als je het bijvoorbeeld vergelijkt met je back-end tools. In deze les leer je dat 100% accurate data ook niet het doel is. Samen met de trainer ga je aan slag met het ontdekken van trends en patronen om op die manier waardevolle inzichten uit GA4 te halen.
Jouw GA4 skills verbeteren?
Onze trainingen
Of misschien ben je wel geïnteresseerd in een van deze andere trainingen?