TRAINING.

Leer werken met Google Analytics 4

Verbeter jouw online marketing skills.

5

Lessen

Alle

Niveau Level

€350 p.p.

Kosten

5h

Duur

Nederlands

Taal

OVERZICHT

Het moment dat je definitief moet overstappen op GA4  komt steeds meer dichterbij en daarom is het verstandig om je als online marketeer te verdiepen in deze tool. Er zijn namelijk een aantal grote verschillen tussen Google Analytics Universal en Google Analytics 4. Wil jij weten wat de verschillen zijn, welke data er misschien niet meer inzichtelijk is of welke data nu juist wel inzichtelijk is? Onze ervaren data analist neemt je graag mee in zijn kennis over het nieuwe GA4.

Na het volgen van de training kun je:

Waarom in deze training investeren?

Wil jij de switch maken van Google Analytics Universal naar Google Analytics 4?  In deze eendaagse workshop leer je van een ervaren trainer de verschillen tussen de ‘oude’ en nieuwe versie van deze tool en ga je in de praktijk aan de slag met de set-up van GA4, het maken van rapportages en het verzamelen van waardevolle inzichten. Bovendien heb je uitgebreid de tijd om al jouw vragen te stellen die je nodig hebt om zelf aan de slag te gaan met de tool.

HET PROGRAMMA

Google Analytics 4 is een volledig nieuwe manier van meten. Zowel de manier van dataverzameling als de manier van analyseren moet worden aangepast wanneer je overstapt. Je kunt data uit Universal Analytics en data uit Google Analytics 4 dus niet zomaar met elkaar vergelijken. In deze les zoomen we daarom in op de grootste verschillen tussen GA UA en GA4.

In deze les creëeren we een algemeen overzicht van wat belangrijk is voor jouw bedrijf en welke gebeurtenissen geanalyseerd moeten worden. Dat is het doel van een meetplan. Wat wilt jouw organisatie écht meten en welke configuraties zijn relevant voor de GA4-setup?

Van het implementeren van GTM tot aan het koppelen van de juiste tools: stapsgewijs gaan we aan de slag met een custom set-up van jouw nieuwe GA4-account. Afgestemd op jouw nieuwe meetplan zullen we alle property-, datastream- en data-instellingen doorlopen.

Nu jij een GA4 account hebt opgezet gaan we aan de slag met de nieuwe rapportages in GA4, namelijk de acquisitie-, betrokkenheid-, monetization en de demografische en technische rapporten. De trainer doorloopt met jou de verschillende rapporten en hoe je de statistieken kunt interpreteren. 

Jouw GA4-data zal nooit 100% accuraat zijn als je het bijvoorbeeld vergelijkt met je back-end tools. In deze les leer je dat 100% accurate data ook niet het doel is. Samen met de trainer ga je aan slag met het ontdekken van trends en patronen om op die manier waardevolle inzichten uit GA4 te halen.

Jouw GA4 skills verbeteren?

Onze trainingen

Of misschien ben je wel geïnteresseerd in een van deze andere trainingen?

DATA

Leer werken met Google Analytics 4

Wil je zelf aan de slag met Google Analytics 4? Tijdens onze training leer je alle ins and outs over GA4. We leren je over de verschillen met de voorganger Google Analytics UA, over de juiste instellingen, het instellen van de juiste doelen, betekenis te geven aan de statistieken en gebruik te maken van zowel de basis rapportages als de Analyse hub.

Leer werken met Google Analytics 4

7 lessen - 6 uur
Bekijk training

SEO

Hoe schrijf je een perfecte seo tekst?

Zelf leren een SEO-proof tekst te schrijven? Tijdens deze online marketing training leer je hoe zoekmachines werken en wat de rol van content hierin is. Je gaat aan de slag met het uitvoeren van keyword research die je vervolgens meteen in jouw SEO tekst leert verwerken.

Hoe schrijf je een perfecte seo tekst?

4 lessen - 3 uur
Bekijk training